Marketingul şi Logistica sunt domenii profesionale cu tradiţii, puternic dezvoltate în SUA, Japonia şi Europa. Instruirea specialiştilor în aceste domenii se face de mai multe decenii în multiple centre universitare ale Comunităţii Europene, iar absolvenţii sunt solicitaţi pe piaţa forţei de muncă, fiind antrenaţi în activităţi practice de succes; sunt promotori ai progresului. În Republica Moldova marketingul a devenit curs universitar şi specialitate la începutul anilor 90 în cadrul mai multor universităţi autohtone, fiind predecesor al specialităţii Economia Comerţului din cadrul Universităţii de Stat din Moldova.
Ținem să menționăm că în anul programului 0414.1 Marketing și logistică, Licență, 3 ani de studii, a fost acreditat de către ANACEC pentru următorii 5 ani.
Rezidă în formarea/dezvoltarea de competențe generale și specifice necesare pentru activitatea profesională de economist-marketer. Beneficiarii Programului de studii 0414.1 Marketing și logistică vor acumula cunoștințe temeinice privind rolul funcției de marketing în întreprinderi și organizații, își vor dezvolta abilități specializate pentru soluționarea problemelor în materie de cercetări de marketing, elaborarea politicilor și a instrumentelor de marketing; aplicarea tehnicilor de comunicare și promovare; planificarea și realizarea operațiunilor logistice, etc.
În corelare cu CNC, au fost stabilite următoarele:
În conformitate cu clasificatorul ocupațiilor din Republica Moldova (2016), absolvenții acestui program pot activa in calitate de:
Totodată, absolvenții programului vor fi capabili să activeze atât în întreprinderi comerciale, cât și cele non-profit.