Marketingul şi Logistica sunt domenii profesionale cu tradiţii, puternic dezvoltate în SUA, Japonia şi Europa. Instruirea specialiştilor în aceste domenii se face de mai multe decenii în multiple centre universitare ale Comunităţii Europene, iar absolvenţii sunt solicitaţi pe piaţa forţei de muncă, fiind antrenaţi în activităţi practice de succes; sunt promotori ai progresului. În Republica Moldova marketingul a devenit curs universitar şi specialitate la începutul anilor 90 în cadrul mai multor universităţi autohtone, fiind predecesor al specialităţii Economia Comerţului din cadrul Universităţii de Stat din Moldova.
Ținem să menționăm că în anul 2018 programului 0414.1 Marketing și logistică, Licență, 3 ani de studii, a fost acreditat de către ANACEC pentru următorii 5 ani.
Rezidă în formarea/dezvoltarea de competențe generale și specifice necesare pentru activitatea profesională de economist-marketer. Beneficiarii Programului de studii 0414.1 Marketing și logistică vor acumula cunoștințe temeinice privind rolul funcției de marketing în întreprinderi și organizații, își vor dezvolta abilități specializate pentru soluționarea problemelor în materie de cercetări de marketing, elaborarea politicilor și a instrumentelor de marketing; aplicarea tehnicilor de comunicare și promovare; planificarea și realizarea operațiunilor logistice, etc.
CT 1. Dezvoltarea personală și profesională
CT 2. Managementul timpului
CT 3. Autonomie și responsabilitate
CT 4. Colaborare și munca în echipă
CT 5. Agilitate
CT 6. Comunicare eficientă
CT 7. Competențe digitale
CG1. Utilizarea cunoștințelor fundamentale de teorie economica în domeniul de activitate
CG2. Aplicarea principiilor, teoriilor, metodelor și instrumentelor necesare pentru analiza și desfășurarea activităților economice
CG3.Colectarea, prelucrarea, analiza și interpretarea datelor, aplicarea indicatorilor, strategiilor și politicilor adecvate domeniului de activitate
CG4. Utilizarea software și a sistemelor de calcul și operare a datelor specifice domeniului de activitate
CG5. Organizarea activității conform cadrului juridic specific domeniului de activitate
CP 1. Realizarea cercetărilor de marketing
CP2. Conceperea și realizarea programelor și a proiecte de orientare spre piață
CP3. Realizarea politicii de marketing a întreprinderii
CP4. Valorificarea potențialului creativ în abordarea problemelor profesionale
CP5. Realizarea activităților de achiziționare
CP6. Realizarea activităților logistice
CP7. Implementarea politicii de comunicare în marketing
CP8. Elaborarea conținutului publicitar
CP9. Monitorizarea indicatorilor de performanță în marketing și logistică
CP10. Evaluarea performanțelor în marketing și logistică
În corelare cu clasificatorul ocupațiilor din Republica Moldova (006-2021), absolvenții programului de studii 0414.1 Marketing și logistică pot activa in calitate de:
Totodată, absolvenții programului vor fi capabili să activeze atât în întreprinderi comerciale, cât și cele non-profit.