Planuri de învățământ

Marketingul şi Logistica sunt domenii profesionale cu tradiţii, puternic dezvoltate în SUA, Japonia şi Europa. Instruirea specialiştilor în aceste domenii se face de mai multe decenii în multiple centre universitare ale Comunităţii Europene, iar absolvenţii sunt solicitaţi pe piaţa forţei de muncă, fiind antrenaţi în activităţi practice de succes; sunt promotori ai progresului. În Republica Moldova marketingul a devenit curs universitar şi specialitate la începutul anilor 90 în cadrul mai multor universităţi autohtone, fiind predecesor al specialităţii Economia Comerţului din cadrul Universităţii de Stat din Moldova.

Acreditat ANACEC

Ținem să menționăm că în anul programului 0414.1 Marketing și logistică, Licență, 3 ani de studii, a fost acreditat de către ANACEC pentru următorii 5 ani.

Descrierea programului 0414.1 Marketing și logistică, Licență, 3 ani de studii
Concepția dezvoltării specialistului

Rezidă în formarea/dezvoltarea de competențe generale și specifice necesare pentru activitatea profesională de economist-marketer. Beneficiarii Programului de studii 0414.1 Marketing și logistică vor acumula cunoștințe temeinice privind rolul funcției de marketing în întreprinderi și organizații, își vor dezvolta abilități specializate pentru soluționarea problemelor în materie de cercetări de marketing, elaborarea politicilor și a instrumentelor de marketing; aplicarea tehnicilor de comunicare și promovare; planificarea și realizarea operațiunilor logistice, etc.

Competențe specifice (finalități de studiu)

În corelare cu CNC, au fost stabilite următoarele:

  1. Să demonstreze abilități cognitive (cunoaștere, înțelegere, aplicare, analiză, sinteză, evaluare) în domeniul economic la general și în particular în marketing și logistică;
  2. Să realizeze cercetări de marketing în funcție de obiectivele beneficiarilor;
  3. Să elaboreze politica de marketing din întreprinderi și organizații;
  4. Să inițieze și să realizeze programe de promovare și stimulare a vânzărilor;
  5. Să asigure și să gestioneze utilizarea eficientă a resurselor materiale, financiare și informaționale;
  6. Să elaboreze și să coordoneze realizarea proiectelor din domeniul marketingului și a logisticii;
  7. Să respecte normele etice și deontologice din domeniul marketingului și a logisticii.
Posibilități de angajare

În conformitate cu clasificatorul ocupațiilor din Republica Moldova (2016), absolvenții acestui program pot activa in calitate de:

  • Manager (în serviciile de marketing și vânzari)
  • Șef birou marketing
  • Șef secție (marketing și vânzari)
  • Șef serviciu marketing
  • Manager (în serviciile de informații și reclamă)
  • Șef birou reclamă publicitară
  • Șef secție informație și reclamă
  • Șef serviciu de publicitate
  • Șef magazie de mărfuri
  • Șef secție (aprovizionare tehnico-materială)
  • Șef serviciu (aprovizionare tehnico-materială)
  • Șef serviciu (în transporturi, telecomunicații, aprovizionarea tehnico-materială și desfacere)
  • Art director publicitate
  • Manager de produs
  • Marketer
  • Merchandiser
  • Specialist marketing
  • Asistent comercial
  • Analist servicii client
  • Brand manager
  • Expert economist în comerț și marketing

Totodată, absolvenții programului vor fi capabili să activeze atât în întreprinderi comerciale, cât și cele non-profit.

Parteneri ai programului