Pentru Ciclul II, începând cu anul 2008, Departamentul Maketing și logistică oferă programe ample de instruire la masteratele de profesionalizare la specializările „Managementul marketingului”, „Reclamă şi Relaţii Publice”, „Logistică şi Supply Chair Management”, existând grupe de studenți cu studiere în limbile română şi rusă.
Ținem să menționăm că în anul 2021, programele de Master „Managementul marketingului”, „Logistică şi Supply Chair Management” au fost acreditate de către ANACEC pentru următorii 5 ani.
Ferestre planuri link
Oportunitatea instruirii la ciclul II Master a specialiştilor în Managementul marketingului este determinată de necesitatea stringentă pe piaţa muncii din Republica Moldova a unor conducători de departamente Marketing şi vânzări care ar cunoaşte bine funcţiile marketingului din întreprindere şi ar fi capabili să planifice, să organizeze, să gestioneze şi să controleze activităţile de marketing din întreprindere, să le integreze în activitatea de ansamblu.
Programul de masterat este adresat celor care intenţionează să implementeze şi să dezvolte funcţia de marketing din întreprinderi, în scopul cercetării pieţei şi racordării activităţii întreprinderii spre schimbările mediului extern. Unul din cele mai importante funcţii ale acestor conducători ar fi monitorizarea tuturor activităţilor ce au impact asupra imaginii întreprinderii.
Instruirea conform planului de studii aprobat pune accentul şi pe dezvoltarea abilităţilor de comunicare la general, dar şi pe îmbunătăţirea comunicării întreprinderilor cu mediul extern. Organizarea competentă a marketingului din întreprinderi este o premisă în creşterea competitivităţii întreprinderilor autohtone şi impunerii pe pieţele externe.
Absolvenţii programului de master în Managementul marketingului pot ocupa mai multe funcţii şi posturi :
Oportunitatea instruirii la ciclul II Master a specialiştilor în Logistică şi Supply Chain Management este determinată de tendinţa actuală de dezvoltarea activă a reţelelor de distribuţie şi de comerţ pe plan intern şi internaţional. Implementarea funcţiei de marketing în întreprinderi impune în paralel necesitatea unei noi abordări a problemelor logistice privind aprovizionarea, producerea, distribuţia şi comercializarea produselor / serviciilor.
Programul are menirea de a dezvolta, evalua și implementa managementul logistic în diverse medii de afaceri. Acest program de studii este orientat în special spre analiza în profunzime a unei varietăți de concepte, teorii, studii de caz, instrumente, tehnici, tactici și metode de gestiune eficientă și eficace a activităților logistice din cadrul întreprinderii. Programul urmărește pregătirea profesională și managerială a specialiștilor, prin dobândirea competențelor de cercetare – dezvoltare – inovare în domeniul logisticii; competențe în managementul logisticii și optimizării activităților aferente.
Dezvoltarea şi consolidarea pieţelor de bunuri şi servicii, globalizarea şi internaţionalizarea, ridică noi probleme în rîndul specialiştilor din logistică, astfel încît aceşti specialişti ar trebui să fie capabili de a face analize şi diagnoze, de a utiliza noile tehnologii informaţionale în realizarea propriilor activităţi, de a optimiza şi organiza activităţile de transportare, depozitare, stocare.
Absolvenţii programului de master în Logistică şi Supply Chain Management pot ocupa mai multe funcţii şi posturi :
Oportunitatea instruirii la ciclul II Master a specialiştilor în Reclamă şi Relaţii Publice este determinată de etapa actuală în formarea şi consolidarea pieţei reclamei din Republica Moldova. Cererea pe piaţa muncii pentru specialişti competenţi în reclamă şi relaţii publice este astăzi manifestată de diverse agenţii de reclamă şi întreprinderi publice / private care îşi doresc corespunzător creşterea calităţii serviciilor prestate sau dezvoltarea departamentelor de reclamă şi relaţii publice din propriile organizaţii şi instituţii. Aceşti specialişti ar trebui să posede arta comunicării şi negocierii; să fie capabili de a cerceta piaţa; să elaboreze scenarii și strategii, să planifice şi să realizeze campanii promoţionale; să evalueze calitatea strategiilor publicitare; să analizeze eficienţa campaniilor realizate. Funcţia de bază a acestor specialişti ar fi orientată spre îmbunătăţirea comunicării întreprinderilor cu mediul extern, de creștere a vizibilității organizațiilor. Realizarea competentă a activităţilor promoţionale din întreprinderi (determinată, de regulă, de calitatea serviciilor oferite de agenţiile de publicitate / reclamă şi relaţii publice) asigură succesul acestora pe piaţă şi este un instrument puternic în lupta cu concurenţii.
Absolvenţii programului de master în Reclamă şi Relaţii Publice pot ocupa mai multe funcţii şi posturi :